Från konsult till kund!
Kundcase
31 January 2024

Från konsult till kund!

Säg hej till Mimmi, Teamledare hos vår kund Vimla!👋💚 Mimmi har den unika erfarenheten att gå ifrån en konsultanställning hos oss på 2Complete till att idag vara en beställande kund av våra lösningar inom rekrytering och bemanning.

 

Berätta om din resa på Vimla!

Nu i december är det exakt 5 år sedan Joel Claeson hos er anställde mig som konsult och jag startade min roll som Supportagent hos Vimla. Under mina första år gick jag från first till second-line och sedan över till den mer tekniska supporten. 2021 blev jag Teamledare för det tekniska teamet, och sedan i höstas är jag numera Teamledare både för supporten och det tekniska teamet. Om jag ska sammanfatta mina år på Vimla så måste jag säga att tiden har flugit förbi och jag har kontinuerligt utmanats av mina chefer med nya utvecklingsmöjligheter.

 

Hur skulle du beskriva Vimla som arbetsplats och vad gör det speciellt för dig?

Vimla har förändrats väldigt mycket sedan jag började med tanke på hur mycket vi har växt, men det viktigaste och det som alltid varit detsamma är kulturen. Jag har jättekul på jobbet varje dag, det känns som jag går till arbetet och hänger med mina vänner. Vimla vill att alla Supportagenter ska använda sitt egna språk, vi är lika schyssta mot våra kunder som mot varandra på kontoret. Det ska vara skönt och avslappnat, vi arbetar väldigt aktivt med sammanhållningen i teamet. Vi har faktiskt precis haft en gruppaktivitet – Escape room!

 

Du har den unika erfarenheten av att ha haft 2Complete både som din arbetsgivare och nu som din partner inom kompetensförsörjning, finns det en röd tråd i relationen?

Joel var den första personen jag träffade när jag kom på intervju hos 2Complete och Joel är fortfarande ett ansikte som jag stöter på med jämna mellanrum när han är här ute och hälsar på. Det finns en väldigt stark känsla av lojalitet och kontinuitet i relationen. Nu när jag själv är delaktig i nyrekryteringen så är det väldigt fint att jag kan känna igen mig själv i dom kandidater ni presenterar, den jag var när jag började min karriär på Vimla.

 

Vad ser du som dem viktigaste aspekterna för ett lyckat samarbete inom kompetensförsörjning?

Bra och ärlig kommunikation, både att jag kan säga ifrån när det inte känns bra men också att ni ifrågasätter och utmanar mina tankar och idéer. Det är viktigt att lära känna varandra, det är därför det är så bra att ni kommer ut veckovis och ser hur hela gänget funkar tillsammans. Ni får en djupare förståelse både för kulturen och arbetsuppgifterna.

 

Det är alltid roliga saker på gång hos Vimla, har du ett favorittillfälle genom åren där ni hittat på något kul som team?

Det första jag kommer att tänka på var sommaren 2020. Vi ville verkligen få till en aktivitet tillsammans trots pandemitider. Det slutade med att vi var i Rålis och spelade brännboll, åt pizzor i gräset. Ingen press eller fullspäckade scheman. Det var avslappnat och skön stämning, det kändes väldigt oss!

 

Stort tack till Mimmi som delat med sig av sin resa hos Vimla, värdefulla inblickar både inom personlig utveckling och företagskultur. Kanske är du eller någon du känner sugen på att starta sin karriär hos Vimla som Supportagent? Vi söker nya kollegor till teamet just nu, läs mer HÄR.